KUTATÁS

KUTATÁSI PROJEKTEK

A MAGYARORSZÁGI BLOGOGSZFÉRA KUTATÁSA

A magyarországi blogoszféra eddig teljesen feltérképezetlen területe volt a digitális nyelvészetnek, sőt az alkalmazott nyelvészetnek is. A saját magam által kidolgozott, főképpen nyelvészeti statisztika alapján álló metodológia alapján pontosabb képet nyerhettünk a magyar bloggerek blogolási szokásairól.

A téma kutatása során több, magyar és angol nyelvű szaktanulmány, egy disszertáció és egy monográfia keletkezett.

ANGOL-MAGYAR NYELVÉSZETI SZAKSZÓTÁR PROJEKT

TÁRSSZERZŐ: Dr. Fekete Tamás

A magyar nyelvészeti szótárirodalomban még nem létezett angol-magyar nyelvpárban nyelvészeti szakszótár. Ennek megalkotására vállalkoztunk szerzőtársammal, Dr. Fekete Tamás adjunktussal. A teljes projekt közel 8 évig készült.

A nyelvészeti szakszótár közel 12 ezer címszava 40 nyelvészeti monográfia feldolgozásából keletkezett. Anyaga felöleli az alkalmazott nyelvészet legtöbb területét. E hiánypótló alkotást teljesen ingyen elérhetővé tettük a nagyközönség számára.

VIDEÓJÁTÉKOK NYELVÉSZETI KUTATÁSA

NÉVTANI ÉS DIGITÁLIS NYELVÉSZETI KUTATÁS

Állandó szerzőtársammal, Dr. Fekete Tamással együtt több olyan nyelvészeti projektet indítottunk, mely a videójátékok névtanára és sajátos nyelvhasználatára vonatkozik. A témában több tanulmányt tervezünk még.

Talán a legfontosabb ezek közül az az Elder's Scrolls vidójáték-sorozat névtanára vonatkozó szaktanulmány, melynek keretében a 8 játékot felöleő franchise teljes névkészletét górcső alá vettük.

DIGITÁLIS NYELVÉSZET ÉS A PEDAGÓGIA

TÁRSSZERZŐ: Dr. Fekete Tamás

Mióta csak megismertem a témát, folymatosan a digitális nyelvészet határterületeit kutatom. Szívesen ötvözöm az netnyelv kutatását éppen aktuális, kurrens témaválasztással, legfőképpen a pedagógiában történő felhasználásával.

A legfrissebb tanulmányaink közé tartozik a Covid-19 vírus által okozott karanténpedagógia kutatása és nyelvészeti-pedagógiai feldolgozása.